:: LEARN FROM YESTERDAY, LIVE FOR TODAY, HOPE FOR TOMORROW ::

Sg. Lembing kaya alam semula jadi

Sg. Lembing kaya alam semula jadi   <----- please click here!











18 comments:

Anonymous said...

Azwani Mazlan (F2004)

Rugi kalau tak pegi sana. Macam-2 ada kat sana. Ble buat macam-2 aktiviti. Macam panjat Bukit Panorama, masuk Terowong Bijih Timah. Macam-2 laa.. Best sangat. Penduduk kat sana pun friendly giler. Dapat family angkat kata sana. Kau ada? Haha! Kat sana pun da Sungai. Best. Serius best. That was awesome :D

Hidayah Esa (F2048) said...

betul sangat tu..sg.lembing banyak tarikan semula jadinya..bagi saya tarikan Bukit Panorama sgt menarik..kita boleh nampak matahari terbit kat atas sana..its so beautiful

Anonymous said...

Sungai Lembing is actually rich with natural resource , because they have many type of inventory resource such as hills at Panorama Hills that has beautiful scenery on the top of hills , river such as at Sungai Pasir Kubur , hot spring and waterfall such as Rainbow Waterfall that was amazing place . So , it can attract tourists and can develop their places in tourism industry .-19DUP12F2031

MUHAMAD SYAFIQ said...

saya setuju bahawa sungai lembing merupakan satu destinasi yang kaya dengan sumber semula jadi kerana sungai lembing mempunyai satu tarikan pelancong yang lain dari yang lain.
19DUP12F2043

AHMAD USAID BIN LOKMAN said...


Assalamualaikom,saya sangat setuju kerana,Sungai Lembing sangat strategik tempatnya. Dengan adanya Bukit Panorama yang boleh menarik ramai pelancong dapat membuktikan lagi yang kawasan Sungai Lembing ini kaya dengan sumber alam semula jadi. Tambahan lagi,dengan adanya tapak perlombongan bijih timah dapat lagi membuktikan keaslian alam semula jadi..

19DUP12F2042

Anuar Feddeen Bin Abd Rahim said...

Saya setuju Sungai Lembing kaya dengan alam semulajadi kerana di Sungai Lembing , terdapat banyak tempat menarik yang boleh dikunjungi contohnya Bukit Panorama dan Perkelahan Pasir Kubur . Tempat-tempat ini telah membuktikan bahawa Sungai Lembing ini sememangnya kaya dengan alam semulajadi .

SUMAN JAGANATHAN said...

SUMAN (2045)
sungai lembing adalah tempat yang sedand meningkat dalam sektor pelancongan. tarikan pelancongan yang utama ialah lombong bijih timah yang terdalam dan terpanajang di dunia dan lombong yang masih kekal sasmpai sekarang. tarikAn kedua yang utama bukit panorama. sesiapa yang mendaki bukit panorama sebelum pukul 7.00am akan dapat melihat matahari terbit. saya mengucapkan terima kasih kepada lecturer saya ( pn .elena dan miss tan) yang membawa saya ke tempat yang begitu indah pada pandanagna saya.

Aida Khaleeda said...

prem(2049)

Sungai lembing adalah tempat yg
dipenuhi sumber semula jadi...ianya bukit panorama yg cantik dengan terbitan matahari..dan lombong biji timah yg terpanjang di dunia...sye x dapat lupakn pengalaman yg best gile nie..penduduk sungai lembing sngt sporting..dan bnyk memberi informasi tentang sungai lembing..sye ucapkn terima kasih kpda letchurer sye puan elena,miss tan dan penduduk sungai lembing kerana memberi peluang untuk sye mengetahuai tentang sungai lembing lebih mendalam.pengalaman yg x dapat dilupakan..thankzz my letchurer..

Anonymous said...

1 siswa 1 komuniti
is the owesome program...
thank to our lecturer miss elena anwar... :)

-19dup12f2020-

Anonymous said...

salam :)
mula-mula ingat kan bosan kat sg . lembing nie , lepas dha lawat macam2 tempat yang ade kat snie , mind setbterus bertukar .. seronok gile laa :) kalau laa dapat panjang kan lagy waktu masa tuh , mesty lagi seronok

MAHFUZAH BINTI MOHAMED
19DUP12F2019

Nagavilaashini A Ranjandran said...

Sungai Lembing such a gud place to visit because there gt a lot of attractive places such as bukit panorama,lombong bijih timah and also musuem.....i really had a great time at there wit my friends n my lecturers...That 2 days i really enjoy with my friends and it be a memorable moment in my life....unforgetable event...special thanks for my lecturer Puan.Elena, to bring us to tat place..... :) ;)

Anonymous said...

Aktiviti ini sepatutnya dilakukan lebih lama seperti seminggu .. barulah saya dapat belajar lebih trperinci ... Hope dpt pergi tmpt lain or yg more interesting

Anonymous said...

F2006

Anonymous said...

Sungai Lembing have many types of inventory resources such as Bukit Panorama , perkelahan Pasir Kubur , and the tunnel . Never forget the moment at Bukit Panorama . At the peak , we can see nice scenery . And the tunnel , cointain many of history abaout it . At the Sungai Lembing , many experience we get and its gain our knowledge . Sungai Lembing have potential in tourism industry if its more develop. Thats all , thank you . 19DUP12F2034 .

Nagavilaashini A Rajandran said...

Sungai Lembing such a gud place to visit because there gt a lot of attractive places such as bukit panorama,lombong bijih timah and also musuem.....i really had a great time at there wit my friends n my lecturers...That 2 days i really enjoy with my friends and it be a memorable moment in my life....unforgetable event...special thanks for my lecturer Puan.Elena, to bring us to tat place..... :) ;)
(19DUP12F2050)

Jegan Tiran said...

Saya Baru menyesal kerana tidak pergi ke Sungai lembing kerana Kawan kawan saya mendapat pelbagai pengalaman yang menarik dan istimewa.Mereka juga dapat pergi ke lombong bijih timah yang berdekatan dengan Sungai lembing.Saya tidak akan melepaskan peluang yang kedua sekiranya mendapat peluang sebegini.
Jegen(f2024)

prim said...

it was interesting place.i have learn much things there and all student should visit this place to learn knowledge and enjoy.........

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.